Auto iegāde jāplāno laicīgi.

(15.12.2021.)

Kā jau paredzēts piegāžu problēmas ietekmē automašīnu pārdošanas apjomus arī novembrī. Jauno pasažieru automašīnu pārdošanas apjomi sarukuši par 17% salīdzinot ar šo pašu mēnesi pērn. (853 pret 1029). Tikmēr pieaugumu uzrāda vieglais komerctransports, kas novembrī piedzīvojis 18% pieaugumu. Pateicoties tam, kopumā, vieglo auto segmentā 2021. gada novembrī ir piedzīvots 11% pieaugums (1234 pret 1094) un gadā kopumā pieaugums sastāda 8% pret 2020. gadu.

No markām līdere joprojām ir Toyota ar tirgus 16,62% tirgus daļu, taču cīņa par otro vietu starp VW un Škoda novembrī ir saasinājusies. Joprojām otrajā vietā ir VW ar 11,47% taču Škoda ar 11,22%  min cieši uz papēžiem.

Novembrī ir pārdoti 47 jauni elektro auto. Zīmīgi, ka līderis ar 12 vienībām ir VW, pie tam 10 no šiem VW elektroauto ir Crafter kravas autobusi. Otro/trešo vietu dala Audi un Peugeot ar 6 vienībām katrs. Spēcīgu pieteikumu elektroauto segmentā ir veikusi Mazda, ar 5 vienībām ieņemot ceturto vietu. Kopumā elektroauto sastāda 4,3% no visiem novembrī pārdotajiem, jaunajiem vieglajiem auto, un 2021. gadā, kopumā, uzrāda 45,5% pieaugumu pret 2020. gadu (390 pret 268).

Joprojām pieprasīti ir arī lietoti elektroauto. Novembrī tādi importēti 52, kas ir 4 labākais mēneša rezultāts šogad. Pēc ilgiem laikiem no importa līdera troņa ir gāzts ilglaicīgais līderis BMW i3, kuru par vienu vienību ir apsteigusi Tesla. Attiecīgi 13 un 14 novembrī importētas vienības. Trešajā vietā ar 5 vienībām ierindojies Audi. Lietoto auto segmentā elektroauto imports sastāda vien 1,1% no visiem novembrī importētajiem, lietotajiem auto.

Kamēr jauno auto tirgotāji saskaras ar piegāžu problēmām, nemainīgi turpina augt lieto auto imports. Novembrī tas audzis par 19% pret šo pašu mēnesi pērn (4636 pret 3905), kopumā gadā tas ir audzis par 20%.

Pēc 13 mēnešu izaugsmes pirmo reizi piedzīvots, lai arī niecīgs, kritums smagā transporta segmentā. 2021. gada novembrī ir pārdots par 1% mazāk kravas auto, kā gadu iepriekš (89 pret 90). Lai gan 2021. gads joprojām ir veiksmīgs un uzrāda 106% pieaugumu pret 2020. gadu. Šajā segmentā izteikti līderi ir Volvo un Scania ar attiecīgi 31,82% un 30,68% tirgus daļu, kam seko Mercedes ar 12,5%. Taču arī šo segmentu ar vien vairāk sāk ietekmēt tādas pašas piegāžu problēmas, kā vieglo auto segmentā.

Noslēdzoties reģionālo pārvadātāju iepirktajām piegādēm, norimis ir jaunu autobusu tirgus. Novembrī reģistrēts 1 jauns autobuss. Taču 2021. gads ar 223% pieaugumu joprojām ir viens no veiksmīgākajiem šajā segmentā.

 Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs:

 “Ja darbam ar privātā sektora klientiem tirgotāji vairāk vai mazāk ir pielāgojušies, tad šobrīd ar vien biežāk saskaramies ar problēmām publiskā sektora iepirkumos, kuros daudzi nevēlas piedalīties neadekvāti noteikto piegādes termiņu dēļ. Tādēļ, lai nodrošinātu maksimālu plašu pretendentu loku un izdevīgāko piedāvājumu, vēlos aicināt iepirkumos ņemt vērē esošo situāciju un tos veikt laicīgi, paredzot pietiekami lielus piegāžu termiņus”