Eiropas auto ražotāji spēs pārdzīvot 2012.gada tirdzniecības apjomu samazinājumus

(28.09.2011.)

Automotive News Europe

Saskaņā ar reitingu aģentūras „Fitch Ratings” apgalvojumiem, Eiropas auto ražotāji nākamgad nepiedzīvos recesijas tipa scenāriju.

„Eiropas reģiona auto ražotājiem ir mazāka izmaksu struktūra, plašāka risku diversifikācja un augstāka likviditāte nekā 2008.-2009.gada ekonomiskās lejupslīdes laikā”, apgalvo Emmanuels Bulle, „Fitch European Corporates” vecākais direktors.

„Pretēji 2008.gada otrās puses notikumiem, automobiļu ražotājiem ir skaidri saredzami agrīni brīdinājuma signāli un tie var sagatavoties – un ir sagatavojušies – potenciālam tirdzniecības apjomu samazinājumam,” Bulle sacīja savā otrdienas paziņojumā medijiem.

Auto ražotāji ir guvuši mācībstundas no 2008.gada piedzīvotas tirgus situācijas, kad krājumi bija rekord-augstā līmenī un noveda pie līdzekļu trūkuma ražošanas kapitālam, teica Bulle.

„Ražotāji pašreiz organizē savus ražošanas kapitāla ciklus daudz efektīgāk un dažas autoražotāju grupas jau ir spērušas preventīvus soļus, lai spētu palēnināt vai samazināt ražošanu jau agrīnā stadijā, lai izvairītos no liekas turpmākās krājumu veidošanās. Drastiskas un pēkšņas ražošanas samazināšana novedot pie nespējas segt fiksētās izmaksas, tādējādi nav iespējama,” viņš teica.

„Fitch” pārstāvis minēja, ka auto ražotāji ir pavadījuši pēdējos divus gadus samazinot izmaksas, samazinot vai pazeminot ražošanas kapacitāti Eiropā, vairāk darba veltot dažādu procesu efektivitātes celšanai un palielinot elastīgā darbaspēka daļu. Pagaidu darbinieki sastāda no 10 līdz 15 procentiem no auto ražotāju kopējā darbaspēka, kas noved pie vieglākām un ātrākām korekcijas iespējām, ja šādas korekcijas būtu nepieciešams ieviest.

Piemēram, tādi autoražotāji kā Renault un PSA/Peugeot-Citroen tagad ir mazāk atkarīgi no Rietumeiropas valstu tirgiem, kuros „Fitch” pārstāvji redz lielāko tirdzniecības apjomu samazinājuma risku vai arī ekonomiskās atveseļošanās trūkumu šī gada pēdējā ceturksnī un 2012.gadā.

Auto ražošanas sektora likviditāte arīdzan ir ievērojami augstākā, nekā tā bija 2008.gada jūnija beigās, kas bija straujš jauno automašīnu pārdošanas apjomu krituma sākumposms.

2011.gada jūnija beigās autoražotāju naudas un naudas ekvivalentu rezerves bija par 50 līdz 70 procentiem augstākas, nekā, piemēram, 2008.gada jūnija beigās.

Saskaņā ar pašu autoražotāju apgalvojumiem, gandrīz visi auto ražotāji ir realizējuši arī savas refinansēšanas vajadzības 2011.gada beigām un 2012.gadam. Pat finanšu pakaplojumu sniegšana varētu darboties no 6 līdz 12 mēnešiem bez vajadzības aizņemties no kapitāla tirgiem.