Cik „zaļas” ir Eiropas automašīnas?

(14.10.2011.)

2010. gada Eiropas valstu  automašīnu ražotāju progresa ziņojums saistībā ar uzstādītajiem CO2 izmešu apjomiem.

Eiropa ir publicējusi sesto ikgadējo ziņojumu par Eiropas lielāko automašīnu ražotāju panākto progresu, lai samazinātu CO2 emisijas un degvielas patēriņu jaunajās automašīnās. 

Tāpat kā iepriekšējos gados, tiek vērtēts katra autoražotāja 
sniegums ceļā uz CO2 emisijas standartu, ko Eiropas Savienība ir noteikusi 2015.gadam, kā arī sniegts vērtējums par CO2 emisiju samazinājuma progresu katrā ES dalībvalstī.

Šā gada ziņojumā tika veiktas divas papildu analīzes:
• iepriekšējos gados izteikto aplēšu vērtējums par izmaksām kas jāveic, lai nonāktu pie šodienas CO2 emisiju līmeņa;
• iespējamās ietekmes vērtējums Eiropā atsakoties no standarta – CO2 izmešu piesaiste automašīnas svaram, tā vietā piemērojot standartu – CO2 izmešu piesaiste automašīnas izmēram.

  Eiropas 15 lielāko autoražotāju sasniegtais CO2 samazināšanas jomā

 Secinājumi:

  • Kopējais auto industrijas CO2 samazinājums - 3,7%. Sasniegtais vidējais emisiju līmenis: 140 g/km;
  • Sasniegtais CO2 samazinājums, sadalot starp Eiropas auto ražotājiem, ir daudz vienmērīgāk sadalīts kā iepriekš. Volvo ar 9% CO2 kaitīgo izmešu samazinājumu ir līderis, bet Honda un Mazda automobiļu markas uzrādīja nelielu negatīvu samazinājumu;
  • Kopējais auto industrijas CO2 izmešu daudzums patlaban atpaliek tikai par 7% no uzstādītā mērķa 2015.gadam - 130 g/km;
  • Toyota ir vistuvāk, lai sasniegtu ES uzstādītos CO2 samazinājuma mērķus, kas pēc aplēsēm aizņemtu 5 gadu attīstību, tai seko PSA Group un Fiat.

Pilna 2011. gada atskaite  pdf formātā