Auto Nozares Forums 2014

(22.05.2014.)

24.aprīlī noritēja ikgadējais „Auto Nozares Forums 2014", pulcējot desmitiem Latvijas auto nozares profesionāļus. Forums šogad bija organizēts ar divām tematiskām sadaļām: pirmā daļa bija veltīta lietotu auto tirgus iespējām un riskiem Latvijā, otrā - nozares profesionāļi mārketinga lekcijā ieguva zināšanas par mūsdienīgiem un radošiem mārketinga instrumentiem auto pārdošanas procesā.

Foruma pirmajā daļā uzstājās Bekingemas universitātes profesors Pīters Kuks (Peter Cooke), aplūkojot Eiropas ekonomiskās atveseļošanās apstākļus un to ietekmi uz automobiļu tirdzniecību,  Pēteris Plaudis (SIA “Citadele Līzings un Faktorings” valdes priekšsēdētājs) iepazīstināja ar auto līzinga iespējām un nākotnes izaicinājumiem, VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija Transportlīdzekļu reģistrācijas daļas speciālists Dins Ziemelis klātesošiem pastāstīja par lietotu auto reģistrēšanā atklātajiem pārkāpumus, savukārt Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš iepazīstināja ar lietotu automobiļu tirgus galvenajiem izaicinājumiem Latvijā, kā arī ar Auto Asociācijas veikto lietoto automobiļu tirgus pētījumu.   

„Saskaņā ar ADAC, DECRA un Car-Pass veiktajiem pētījumiem un aplēsēm, katram trešajam auto, kas tiek pārdots Vācijā, ir mainīts odometra rādījums, bet Latvijā odometra rādījuma sagrozīšana var skart pat līdz 80% automobiļu, atkarībā no auto klases. Eiropas Padome ir atzinusi, ka odometru rādījumu viltojumi ietekmē 5-12% no lietotu automobiļu tirdzniecības vidēji katrā ES dalībvalstī, tomēr šis skaitlis ir ievērojami lielāks pārrobežu tirdzniecībā un veido ļoti ievērojamos zaudējumos sabiedrībai, kas ir mērāmi vairākos miljardos EUR katru gadu, kā arī ir saistīts ar automobiļa nekorektu tehniskā stāvokļa novērtējumu.

Diemžēl lietoto auto pircējiem nākas saskarties ne tikai ar sagrozītiem odometra rādījumiem, bet arī ekspluatācijas un servisa vēstures noklusēšanu, automobiļa izcelsmes valsts slēpšanu, remonta tehnoloģijām neatbilstošu automobiļa atjaunošanu un nekvalitatīvu automobiļa pārbūvi uz kreisās puses vadību. Sekas visām nosauktajām manipulācijām ir  palielināti izdevumi par auto vecumam un nobraukumam neatbilstošu defektu novēršanu, ievērojami mazāks motora un pārnesumkārbas resurss, izjaukta virsbūves integritāte un neatjaunotas pasīvās drošības sistēmas, visbeidzot pastāv varbūtība nopirkt zagtu vai „klonētu” auto”, Auto Nozares Forumā skaidroja Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Pirmās sadaļas noslēgumā uzstājās SIA Baltijas Realizācijas Centrs (BRC Autocentrs) vieglo automobiļu pārdošanas nodaļas vadītājs Matīss Mežaks, sniedzot padomus „Soli pa solim” kā pareizi un droši iegādāties lietotu auto.

 

Zemāk iespējams lejupielādēt Auto Nozares Foruma prezentācijas:

1. European Economic Recovery - Peter Cooke
2. Auto līzings: iespējas un nākotnes izaicinājumi - Pēteris Plaudis
3. Lietotu automobīļu tirgus Latvijā - skarbā patiesība - Ingus Rūtiņš
4. Lietotu auto reģistrēšanā atklātie pārkāpumi - Dins Ziemelis
5. Automobīļa iegāde: Soli pa solim - Matīss Mežaks
6. Klientu paradumu izpēte un izglītošanas praktiskā pieredze - Viesturs Astičs